God speaks in the silence of the heart. Listening is the beginning of prayer.

Jag sitter och kollar igenom en video som handlar om att man faktiskt kan förändra världen. Varför inte donera pengar till Afrikas allra fattigaste länder, eller varför inte starta en egen fond som bidrar med pengar till alla världens problem. Mitt problem är cancer. Jag skulle så gärna vilja hitta ett säkert botemedel mot denna hemska sjukdom. Jag själv har drabbats av cancer hos personer som står mig nära, en sak är säker, det är något utav det värsta jag upplevt. Jag har bestämt mig, jag vill göra något med mitt liv, jag vill inte bara sitta där när jag är gammal och säga alla saker jag aldrig gjorde. Jag vill försöka på något sätt att förändra världen. Varje försök är ett försök närmre sitt mål. När livet är för svårt, försök se det viktiga i livet, skratten, minnena, glädjen. Tänk bort allt det dåliga, glöm bort det som är värdelöst och som bara gör en ledsen. Såra inte varandra i onödan.


Jag har tänkt till, och jag har insett att det har hänt en hel del i mitt liv det senaste året, saker som har varit bra och saker som har varit dåliga. Jag har också insett att de sakerna som har hänt har bara hjälpt mig att inse att allt händer på grund av en anledning, och det känns så bra att veta. "It was meant to be". Mitt liv just nu kan inte vara bättre, jag har fått massa nya underbara kompisar och jag har världens bästa pojkvän, livet rullar på och jag längtar så till sommaren! Jag behövde bara skriva av mig lite, det känna bra att skriva av sig! Du borde prova någon gång. Om något tynger ner dig, skriv, skriv om det! Det blir lättare efteråt, jag lovar dig. Nu har jag listat ut vad jag vill försöka göra med mitt liv också, göra någonting som förändrar världen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0